Christina Hansen CPH

Spørgsmål & svar

Har du et spørgsmål omkring ernæring, vores produkter eller vores virksomhed?  Her finder du svar på de mest almindelige spørgsmål! Kan du ikke finde svar på det du søger?  Klik her for at kontakte os.

Fordi vi anvender rigtig mælk og ikke vallepulver. Vallepulver, som findes i babygrødsprodukter fra andre kendte mærker, har et sukkerindhold på 74,5g/100g.

Vi tilsætter heller ikke ekstra sukker i form af laktose.

Vi bruger heller ikke maltodextrin, som er en stivelse, der ikke lovgivningsmæssigt tæller som sukker, men som bliver spaltet til sukker, så snart det kommer ned i tarmen.

Vi synes, at et lille barn, der skal til at vænne sig til at spise rigtig mad, ikke skal have mere sukker end nødvendigt. Sukkeret optager pladsen for andre næringsstoffer, der kunne have været i grøden, og det er et faktum, at vænner man børn til at spise meget sødt fra starten, giver det dem en præference for sødt senere hen i livet.

Fedt er vigtigt for børn, men hvor meget fedt er individuelt. Derfor tilsætter vi ikke fedt i vores grød.

En anden årsag til, at vi ikke tilsætter fedt er, at det pulverfedt, som findes i babygrød ikke er af særlig høj kvalitet og derudover indeholder det oftest palmeolie, som vi gerne vil udgå af hensyn til miljøet.

Vores grød indeholder gennemsnitlig 1,3g fedt pr. portion, hvilket svarer til en lille teskefuld.

Hvis du mener din baby har brug for mere fedt, så variér gerne fedtstofferne, så han får både oliven-, rapsolie og smør.

Alle vores grød har 15 måneders holdbarhed fra produktionsdatoen.

Alle vores grød kan holde sig ca. 4 uger efter åbning forudsat korrekt opbevaring, dog ikke udover mindste holdbarhed.

Nej, vi kunne aldrig drømme om at tilsætte noget unaturligt til vores grød.

Nej, fordi vores grød er naturlig og har ikke været udsat for den forarbejdningsproces, der hedder rollerdrying, som andre babygrødsmærker bruger, så har kornet brug for varmt vand for at kunne suge ordentligt.

Fordi plantemælk ikke er mælk, og babyer har brug for mælk. Mælk øger produktionen af både insulin og væksthormon – naturligvis, for mælk er jo netop designet til at få babyer til at vokse.

Flere og flere danske familier vælger de animalske produkter fra og lever udelukkende af vegansk kost.

I henhold til Sundhedsstyrelsens nye anbefalinger, skal børn, der ernæres vegansk eller vegetarisk med ingen eller sparsom brug af mælkeprodukter og æg ammes eller have modermælkserstatning i mindst to år.

Hvis du gerne vil undgå animalske produkter til din baby, så kan vi anbefale Woodland Wonders babymad, som er udelukkende plantebaseret.

Nej du kan helt trygt give grøden til din datter, selv om hun kun er 4 1/2 måned gammel, da grunden til at der på grøden står fra 6 måneder af er, at vi har valgt at følge WHO’s nye retningslinjer, som anbefaler, at man ammer sin baby fuldt ud indtil hun er 6 mdr.

Så det har altså ikke noget at gøre med, om baby kan tåle maden, og der er derfor intet i vejen for, at du giver din datter vores grød, da hun jo allerede er godt i gang med at blive introduceret for rigtig mad 🙂

Barnet er født med fyldte jerndepoter, hvilke rækker til de er omkring 6 måneder. Fra barnet er et halvt år, til et år, skal han/hun have tilskud, medmindre at barnet får mindst 400 ml jernberiget modermælkserstatning.

Jern bidrager til en normal udvikling af barnets intellekt. Derfor er alle Christina Hansens grødvarianter beriget med jern.

D-vitamin er nødvendig for at sikre en optimal udvikling af knogler og tænder. Sundhedsstyrelsen anbefaler et dagligt tilskud på 10 mikrogram til babyer fra 2 uger til 2 år. Uanset om du ammer eller bruger modermælkserstatning, er D-vitamin nødvendig.

Du kan betale med Dankort, Visa, Mastercard, American Express eller JCB via Bambora Online ePay. Der tages ikke kortgebyr ved betaling på christinahansencph.dk. Beløbet bliver først fratrukket din konto, når varerne afsendes fra vort lager. Alle priser er angivet i DKK og er inklusiv 25 % moms. Priserne er dagspriser.

Du kan også betale med Mobilepay.

Vi bruger HTTPS, en standard internetkommunikationsprotokol, der bruger Transport Layer Security (TLS), en industristandard for krypteringsteknologi, for at beskytte dine oplysninger, når de sendes over internettet. Du kan derfor trygt handle på christinahansencph.dk

Beløbet bliver først fratrukket din konto, når varerne afsendes fra vort lager.

Ja, vi sender over hele verden. Men det er op til dig at undersøge, om der kan være særlige udgifter til told eller importrestriktioner i det pågældende land.

Ønsker du at ændre i din ordre, skal du kontakte kundeservice enten pr. telefon eller via vores kontaktformular, hvor du vælger ændring/annullering af ordre. Alt efter hvor langt din ordre er i vores system, vil vi kunne ændre/annullere den. Hvis den er i gangsat på lageret, har vi ikke mulighed for ændringer.

Det er ikke muligt at tilføje produkter til din ordre, der er du nødt til at lave en ny bestilling, da det ikke er muligt for os at trække flere penge fra din konto, end det beløb du selv har accepteret ved bestilling.

Vær opmærksom på, at ændringer til din ordre kan udløse forsinket levering. 

Vi har desværre ikke mulighed for at anvende rabatkoder på allerede eksisterende ordrer. Men hvis du kontakter os hurtigt pr. mail kan vi, i nogle tilfælde nå at annullere ordren, inden den bliver pakket, og så kan du placere en ny ordre, hvor du anvender rabatkoden.

Vi håber du vil elske vores produkter. Men hvis du ikke er tilfreds med et produkt, som du har købt på www.christinahansencph.dk, kan du returnere det og få pengene tilbage.

Sådan gør du:

Returner varen inden for 14 dage
Pak produktet ned i den oprindelige emballage
Vedlæg din kvittering
Indsend produktet i den oprindelige emballage sammen med kvittering og send til:

Christina Hansen Copenhagen ApS
Vældegårdsvej 6
2820 Gentofte

Hvis du ønsker at gøre brug af din returret, erstatter vi det beløb, du har betalt for produktet. Vi tilbagefører købsprisen inkl. moms tilbage til det betalingskort, du har anvendt. Vi erstatter dog ikke omkostninger til returfragt, medmindre der har været tale om en fejl fra vores side.

Ombytninger
Vores returcenter kan desværre ikke behandle ombytninger. Hvis du har fundet et andet produkt i vores shop, som du hellere vil prøve i stedet for det, som du først har bestilt, så returner det oprindelige produkt og afgiv en ny ordre. Vi sender en mail til dig så snart vi har behandlet din returnering.

Varens stand, når du sender den retur
Når varen returneres og fortrydelsesretten udnyttes, kan dette dog kun ske, såfremt varen returneres i væsentlig samme stand, som da du modtog den. Fortrydelsesretten bortfalder derfor, hvis du har anvendt varen på en måde, hvor det er helt åbenbart at brugen har forringet varens salgsværdi væsentligt. Vi vil foretage en konkret vurdering af, hvad varen som brugt kan sælges for til en anden forbruger. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug. En evt. værdiforringelse vil blive modregnet i tilbagekøbssummen.

Returnering
Hvis du fortryder købet, skal varerne sendes til:
Christina Hansen Copenhagen ApS
Vældegårdsvej 6
2820 Gentofte

Vi anbefaler, at varen returneres via Post Danmark eller GLS som pakke. På den måde er der mulighed for at spore pakken og dermed fjerne enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til os. Yderligere har du mulighed for at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted. Modtagelse af varer der returneres på efterkrav eller sendes uden porto nægtes. Når vi har modtaget varen og godkendt returneringen, vil beløbet blive tilbagebetalt til det oplyste kontonummer.

Alle varer er omfattet af købelovens regler om 24 måneders reklamationsret. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved varen, som er opstået inden 24 måneder efter købet. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Reklamationsretten kan dog være begrænset af varens naturlige holdbarhed, se produktets emballage for holdbarhed. Reklamationsretten dækker ikke, når fejl, skader eller slitage opstår på grund af forkert brug, manglende vedligeholdelse eller almindeligt slid.

Hvis du opdager en fejl eller mangel på dit produkt, skal du snarest muligt og indenfor rimelig tid kontakte butikken, hvor det er købt. Reklamationen skal altid rettes til butikken, medmindre andet er aftalt ved købet. Er varen købt via christinahansencph.dk, skal du kontakte os, hvor du vil blive informeret om, hvordan reklamationen skal håndteres.

Ved reklamation, fejl og mangler eller ved udeblevne leverancer kontakt os venligst på tlf. 61 660 660 eller info@christinahansencph.com. Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) retur-fragtomkostninger.

Christina Hansen Copenhagen ApS
Vældegårdsvej 6
2820 Gentofte

Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav, uden porto eller lignende. Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine rimelige retur-fragtomkostninger.

Er pakken og/eller indholdet beskadiget når du modtager det, bør du anmelde det til os med det samme, eller senest 2 dage efter modtagelsen. Er pakken synligt beskadiget, skal du nægte modtagelse af pakken. Vi pakker altid varerne ind med største omhu, så risikoen for fragtskader minimeres.

Desværre har vi ikke mulighed for at tilføje produkter til en ordre, der allerede er lagt. Årsagen hertil er, at vi kort tid efter ordren er gået igennem, går i gang med at pakke den. Derudover er din betaling sikret igennem NETS, så vi kan aldrig hæve mere end du oprindeligt bestilte for. Det er din sikkerhed som er i højsædet ved os.

Ja, hvis ordren ikke allerede er afsendt eller ved at blive pakket. Vil du have fjernet et produkt fra din ordre, skal du derfor hurtigst muligt kontakte os pr. mail så vi kan vurdere om det kan gøres i tide. Hvis du kontakter os tids nok, vil vi naturligvis refundere beløbet for det produkt, som du ikke ønsker at modtage alligevel.

Du finder en komplet liste over ingredienser på produktets emballage samt på produktsiden i shoppen.

Vores Woodland Wonders serie er uden allergener som gluten og mælk. Christina Hansen serien indeholder både gluten og mælk. Hvis du er i tvivl, så kontakt os via email på info@christinahansencph.com.

Forventet leveringstid er 1-3 hverdage.

Er din ordre afsendt? Track den nemt selv hos Post Nord her eller GLS her

Modtager du ikke en ordrebekræftelse, kan du starte med at kigge i dit spamfilter i din indbakke. Hvis den ikke er landet der, kan du kontakte kundeservice, som kan finde din ordre frem med dit mobilnummer. Her kan de kontrollere, om din angivne e-mail adresse er korrekt, rette den og sende dig en ny ordrebekræftelse.

  TOP

260614

Spar 10% på din første ordre

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få 10% rabat på din første ordre samt eksklusive nyheder, information om nye produkter, blogindlæg, tips og meget mere.